مدیریت استراتژیک و هدفگذاری با مدل BSC

برگزاری دوره مدیریت استراتژیک و هدفگذاری با کارت امتیازی متوازن در شرکت هرم طلایی شرق
سرفصلهای دوره آموزشی:
- تعاریف کلیدی
- آشنایی با هرم برنامهریزی استرتژیک
- تعریف کارت امتیازی متوازن
- تعریف شاخص کلیدی عملکرد
- چهار منظر کارت امتیازی متوازن
- گامهای جاری سازی استراتژی
تعاریف کلیدی:
تعریف مأموریت:
مأموریت یک سازمان همان علت پیدایش سازمان و فلسفهی وجودی آن و بیان کنندهی اهداف منحصر به فرد سازمان است. از مأموریت با عناوینی چون رسالت، فلسفه وجودی، اهداف بنیادین و یا مقصود اصلی یاد میشود.
تعریف چشمانداز:
چشمانداز به معنی دیدی است که افراد یا سازمانها از آینده و چگونگی پیشرفت و تحول آن در نظر دارند.
تعریف استراتژی:
استراتژی مجموعهای از تصمیمات است، که با هم «سازگار» هستند، و اقداماتی را تعریف میکند که شما را از جایی که الآن هستید به آنجا که میخواهید باشید، میرساند.
تعریف هدف:
هدف، ایدهای از آینده یا نتیجهای مطلوب است که فرد تصور، و برای آن برنامهریزی میکند و متعهد میشود آن را به دست آورد.
تعریف کارت امتیازی متوازن:
در اوایل دهه ۱۹۹۰ ، رابرت کاپلان استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد به اتفاق دیوید نورتون که درآن زمان مدیر یک شرکت مشاورهای و تحقیقاتی بود، طرحی پژوهشی را به منظور بررسی علل توفیق دوازده شرکت برتر آمریکایی آغاز کردند.
نتایج این پژوهش نشان داد، شرکتهای موفق برای ارزیابی عملکرد خود فقط به معیارهای مالی متکی نیستند. بلکه خود را از سه منظر دیگر نیز مورد ارزیابی قرار میدهند، و آن سه منظر بازار و مشتریان، فرایندها و رشد و یادگیری (زیرساختها و منابع) است. آنها نام مدل را (Balanced Scorecard) BSC یا کارت امتیازی متوازن گذاشتند.
در این دوره آموزشی قصد دارم شما را با مدیریت استراتژیک و هدفگذاری با مدل BSC آشنا کنم.